Často kladené otázky / FAQ

Otázky, s ktorými sa môžete stretávať pri cestovaní v Regionálnej autobusovej doprave BBSK spolu s ich odpoveďami

Ako cestovať s predplatným cestovným lístkom (IDS Časovkou), aby mi nesťahovalo kredit z identifikátora?

Cestujúci, ktorí majú zakúpenú IDS Časovku NEHLÁSIA vodičovi svoju cieľovú zastávku (zónu). Pri ostatných typoch platieb ako je platba kreditom, platobnou kartou či zakupovanie cestovného lístka v hotovosti, je treba hlásiť cieľovú zastávku (zónu) vodičovi.
Viac informácií ako cestovať s IDS nájdete na webe IDS BBSK v časti Aktuality: Ako cestovať s IDS

Prečo mi pri platbe z platobnej karty stiahlo oveľa viacej ako malo?

Toto je štandardná banková operácia pri takýchto druhoch platieb prostredníctvom bankových kariet, kedy si banka v podstate rezervuje vyššiu finančnú čiastku pri platbe a následne pri zúčtovaní sú finančné prostriedky, ktoré prevyšujú hodnotu cestovného lístka cestujúcemu vrátané. Zúčtovanie sa štandardne vykonáva v noci, takže na ďalší deň by cestujúci mal mať svoje finančné prostriedky k dispozícii.

Prečo máte platnosť po dňoch? Ako zistím končiacu platnosť predplatného cestovného lístka?

Stanovenie časovej platnosti 30,90,365 dňových lístkoch vychádza okrem iného z uľahčenia výpočtu ceny za jednotlivé typy lístkov. Na upozornenie týkajúce sa končiacej platnosti predplatných lístkov chodia upozornenia sedem, tri a jeden pracovný deň pred koncom platnosti lístka na email zákazníka. Takéto časové platnosti sú zavedené aj v iných službách verejnosti (napr. diaľničná známka).

Platím v hotovosti, ale nevydá mi lístok.

V prípade, kedy sa pri hotovostnej platbe nepodarí cestovný lístok vytlačiť, je vodič povinný pristúpiť k jeho stornovaniu a cestujúceho, pri ktorom táto situácia vznikla, je možné pustiť bez úhrady cestovného, pričom mu nebude udelená žiadna sankcia.

Mám zakúpený predplatný cestovný lístok (tzv. “časovka” na 30, 90, 365 dní) , ale v autobuse mi ho neukázalo.

V prípade, ak odbavovacie zariadenie nie je schopné skontrolovať platnosť zakúpeného predplatného lístka, ktorým sa cestujúci preukazuje, tak kúpa jednorazového lístka nie je vyžadovaná. V tomto zmysle išiel zo strany IDS BBSK pokyn aj na dopravcov, aby šoféri platbu v hotovosti či iným spôsobom v takomto prípade nepožadovali. Vodič cestujúceho vpustí do vozidla bez ďalšej platby.

Platím platobnou kartou, ale nevydá mi lístok.

Pri platbe platobnou kartou nie je nutné, aby sa vydával lístok. Informácia o zakúpenom cestovnom lístku sa priradí k identifikátoru – v tomto prípade platobná karta. Pri prestupnom lístku si cestujúci v druhom autobuse prímestskej autobusovej doprave len priloží kartu k čítačke. Vodičovi systém ukáže, že má zakúpený lístok.

Mám predplatný lístok na karte, na ktorej mám aj kredit. Pri nastúpení mi vzalo kredit namiesto akceptácie predplatného lístka.

Cestujúci, ktorí majú zaplatený predplatný lístok a napriek tomu im bol na rovnakej trase stiahnutý kredit, sú riešení individuálne, v zmysle reklamácie. Ak je to váš prípad, obráťte sa priamo na Zákaznícke centrá IDS BBSK alebo na mail eshop@idsbbsk.sk kde bude vaša požiadavka riešená a kredit vrátený.

Prikladám QR kód a nefunguje

QR kód, ktorý sa zobrazuje v časti moje lístky pri identifikátore v e-shope, neslúži ako virtuálny nosič na preukázanie predplatného časového lístka. V prípade, že cestujúci chcú využívať virtuálnu kartu (QR kód) je potrebné si ju aktivovať v časti moje identifikátory a preukazovať sa QR kódom priradeným k nej.

Aké druhy cestovných lístkov (CL) sú k dispozícii IDS BBSK?

1-dňový prestupný lístok, Predplatný cestovný lístok (Časovka), 24-hodinový lístok, Sieťový cestovný lístok (Sieťovka), Dovozný cestovný lístok

Ak mi končí platnosť karty, musím si vybavovať novú?

Cestujúci, ktorí využívajú iba PAD – prímestskú autobusovú dopravu, tak im karta bude platiť aj keď skončí jej platnosť. Samozrejme platí, že bude zaregistrovaná v e-shope IDS BBSK.
Cestujúci, ktorí využívajú aj MHD, je potreba si vybaviť novú, lebo na MHD im platiť nebude.

Ako zistím, ktorým autobusom a o koľkej mám cestovať do vybranej destinácie?

Môžete využiť vyhľadávač spojenia, kde si zadáte kedy a kam chcete cestovať, následne vám systém odporučí najlepšie spojenie a cenu lístka.

Aký je rozdiel medzi IDS Časovkou a IDS Sieťovkou?

IDS Časovka je názov produktu – jedná sa v podstate o predplatný lístok určený na 30/90/365 dní na vopred určenú trasu, ktorú si zvolí cestujúci. Platí obojsmerne.
IDS Sieťovka je názov produktu – jedná sa o predplatný lístok určený na 30/90/365 dní. Je však platný na celom území BBSK.
Časovky sa zakupujú na presne určený dátum bez ohľadu na to, koľko cestujete a koľko ich využívate.

Koľko zaplatím za lístok?

Záleží od toho, koľko chcete cestovať a kam. Následne viete využiť kalkulačku na výpočet cestovného. 

Kalkulačku cestovného pripravujeme.

Kde si môžem zakúpiť cestovný lístok?

Cestovný lístok si môžete zakúpiť online alebo fyzicky.

Online – v e-shope alebo v aplikácii, ktoré budú čoskoro dostupné na webe alebo fyzicky v autobuse hotovosťou, alebo platobnou kartou.

Dajte si však pozor, o aký typ cestovného lístku máte záujem, pretože niektoré predajné kanály nemusia vami požadovaný lístok ponúkať na predaj. schéma predaja

Aké výhody prinesie zónovo-relačná tarifa?

Táto tarifa vám pri zakúpení cestovného lístku umožní cestovať nielen z bodu A do bodu B, ale aj zo „zóny A“ do „zóny B“ a teda využiť viacero zastávok v zónach. Ak sa vám stane, že si trochu zdriemnete v autobuse a nestihnete vystúpiť na vašej zastávke, môžete sa vrátiť, ak to stíhate v časovej platnosti lístku.

Čo sú tarifné zóny?

Banskobystrický kraj je rozdelený na zóny, v ktorých sú umiestnené jednotlivé zastávky. Pri kúpe cestovného lístku si kupujete reláciu zo zóny do zóny a to vám napovie, ktoré zóny môžete využívať v rámci zakúpeného cestovného lístku. Pri kúpe lístku však stačí povedať vašu cieľovú destináciu. Detailnejšie informácie získate v tarife.

Prečo je výhodné si zakúpiť predplatný cestovný lístok?
  1. Zvýhodnení budú tí cestujúci, ktorí cestujú pravidelne.
  2. Predplatné lístky na dlhšie časové obdobie sú výhodnejšie (30, 90, 365-dňový) ako pravidelné kupovanie si jednorazového lístka.
Ako si overím platnosť lístku?

Platnosť lístku je možné overiť v e-shope a v aplikácii (pripravujeme) po prihlásení sa do svojho účtu, zavolaním do Call centra IDS BBSK alebo fyzickou návštevou najbližšieho Zákazníckeho centra IDS BBSK.

Čo robiť v prípade straty karty?

V prípade straty karty zavolajte na Call centrum IDS BBSK alebo navštívte najbližšie Zákaznícke centrum IDS BBSK.

Čo je to identifikátor?

Identifikátorom môže byť napríklad platobná karta, aktuálna dopravná karta, študentská karta ISIC, alebo po novom aj IDS karta, ktorá je aj vo virtuálnej podobe formou QR kódu. Na to, aby sa aspoň jedna z týchto kariet dala použiť ako identifikátor v autobuse, je potrebné zaregistrovať si ju do e-shopu
Viac o dopravných kartách môžu cestujúci nájsť tu: https://idsbbsk.sk/dopravne-karty/.

Čo sa zmení pre seniorov, ktorí využívajú prímestskú autobusovú dopravu?

Seniori, ktorí majú viac ako 70 rokov za cestovanie od 1.1.2024 už nebudú platiť. Stačí sa iba preukázať Dokladom totožnosti u vodiča v autobuse a na bezplatné cestovanie už nebudú nič iné potrebovať.
Seniori vo veku 63-70 rokov cestujú so zľavou 50% z plného cestovného pri všetkých typoch nákupu cestovného lístka po preukázaní sa Dokladom totožnosti.

Máte otázky?

Napíšte nám
IDSBBSK